שפת גוף בעולם העסקי

שפת גוף בעולם העסקי

שפת גוף- רקע

מחקרים רבים העוסקים בתקשורת האנושית מראים כי 93% מהשפעת התקשורת מיוחסת לשפת הגוף ורק 7% לתוכן הדברים הנאמר .
מודעות למסרים הבלתי מילולים במהלך אינטראקציה עסקית משפרת בעשרות אחוזים את האפקטיביות שלה.

הסדנא ממחישה את היכולת להעביר מסרים כמו אסרטיביות,אמינות,קירבה,ביטחון עצמי,הקשבה ועוד. כל זאת ללא אף מילה.

מטרות:
א) מודעות מוגברת למרכיבי שפת הגוף
ב) שיפור האפקטיביות העסקית

המטרה העיקרית שלנו בסדנה של שפת גוף בעולם העסקי, היא לעזור לכם ללמוד כיצד "לדבר" באמצעות שפת גוף נכונה, על מנת שתוכלו להעביר את המסר שלכם בצורה אפקטיבית, בצורה רצויה, נעימה, כך שהצד השני, ירצה לנהל איתכם שיחה, ירצה לשמור את המסר שאתם מבקשים להעביר לו וכמובן יבין אותו כפי שאתם מבקשים שהוא יעבור.


לייעוץ והזמנת סדנאות והרצאות

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם


    בסדנא זו תקבלו כלים לנהל שיחות עם אנשים, אחד על אחד או בקבוצה, באופן שבו שפת הגוף שלכם תהיה ברורה ולא תכשיל אתכם, תייצר שיח פורה ונעים, ולא תייצר ריחוק, הימנעות או בידול, דברים שעלולים לפגוע ביכולת שלכם לקיים קשר עסקי אפקטיבי. בעזרת הכלים שתקבלו , תגלו דרכים חדשות להגיע אל קהלים מוכרים וחדשים.

    מהי שפת גוף?

    שפת גוף, היא מכלול התנועות שאנחנו מבצעים בעזרת איברים שונים של הגוף, גם אם אנחנו לא אומרים מילה. זו שפה לא מדוברת, למרות שכל הבעה או ביטוי גופני, הוא עולם ומלואו שיכול לבטא מילים שונות, שאינן נאמרות בקול.

    שפת גוף כוללת הבעות פנים, תנועות גוף, תנוחות, משחקים עם ידיים, תנועות רגליים, האופן בו אנחנו עומדים או יושבים, האופן בו אנחנו מחזיקים את הראש שלנו או זוקפים את הגוף. כל דבר שהגוף שלנו מבטא, היא חלק מהשפה. יש לכך משמעות בסיטואציות שונות בחיינו ובפרט יש לכך משמעות בעולם העסקי.

    לדוגמא, אם אנחנו עומדים מול אדם מסוים איתו אנחנו רוצים לסגור עסקה, אבל בזמן שאנחנו מדברים איתנו, העיניים שלנו זזות ממקום למקום, הידיים מתעסקות בדברים שונים, והגוף שלנו זז באי נוחות, הוא לא יתקשה לראות את זה ולהרגיש שאנחנו לא נמצאים איתו במאה אחוז. זה יגרום לו לתהות, האם אנחנו באמת מעוניינים בעסקה או לא.

    שפת גוף יכולה ללמד עלינו הרבה. בעזרת סדנת שפת גוף נלמד איך להימנע ממצבים שיכולים להיות מביכים ולא נעימים מצידנו מחד וכיצד לאבחן מה שפת הגוף של הצד השני אומרת לנו. נלמד להבין איך שפת גוף יכולה לשדר לחץ, חרדה, שמחה, רצון, הסכמה ודברים אחרים. בצורה כזו נדע איך לגשת לשיחה עם גורם עסקי ונלמד להכיר אותו טוב יותר דרך השפה שהוא משדר.

    קהלי המטרה של סדנה בנושא שפת גוף

    כל עובד בארגון המתקשר עם גורמים פנימיים או חיצוניים בארגון. סדנת שפת גוף יכולה לעזור לכל מנהל, כל עובד, אשר נדרש לעבוד מול גורמים שונים, חיצוניים במטרה לקדם ולפתח את הארגון, מבחוץ ובמפנים. הסדנה מספקת כלים על מנת להבין שפת גוף במכירות, שפת גוף בניהול משא ומתן, שפת גוף בשיחות מול ספקים ולקוחות שונים, שפת גוף בעת גיוס משקיעים וכספים, הצגת מצגות ותוכניות עסקיות ועוד.

    כמו כן, סדנת שפת גוף נועדה לעזור לתקשורת בין אישית פנימית בתוך הארגון. למשל, בשיחות בין מנהלים לעובדים, שיחות בין עובדים, שיחות מול וועד עובדים, שיחות בין גורמים במחלקות שונות שאמורות לעבוד ביחד על פרויקטים ועוד. תהליך הלמידה מספק כלים לכל מי שזקוק לכך, בלי קשר לתפקידו, מעמדו או תחום האחריות שלו בארגון.

    מתודולוגיית למידה:
    סדנא לחברות זאת בנויה מתהליך משולב של לימוד חומרים רלוונטים בתחום ותירגולם הלכה למעשה ע"י המשתתפים דרך משחקי תפקיד מעולמות התוכן של המשתתפים. מומלץ מאוד לשלב צילום המשתתפים והקרנתם בטלוויזיה במעגל סגור .

    גודל הקבוצה

    הלימוד האפקטיבי ביותר נעשה בקבוצות של עד 15 משתתפים

    סדנאות שפת גוף מועברות בקבוצות קטנות, הן בשביל שיהיה ניתן להעביר את החומר בצורה הרבה יותר נוחה ופשוטה לכל המשתתפים, מתוך הבנה שתחום שפת גוף איננו מוכר לכל אחד ואחת ולכן מוטב ללמוד אותו בקבוצה קטנה. כמו כן, כשלומדים את הנושא בקבוצה קטנה, הרבה יותר קל לשים לב לדגשים שונים, לניואנסים שקשורים להבעות פנים, תנועות ידיים, תנועות רגליים או כל דבר אחר, בקרב משתתפי הסדנה, מאשר אם מדובר בקבוצה גדולה המורכבת מהרבה משתתפים.

    תוכנית הסדנה בנויה בצורה כזו שניתן לבצע וללמוד אותה בקבוצה קטנה, באמצעות אותם כלים שציינו. ניתן להיערך לניהול וקיום הסדנה באופן כזה שמשרת את כל מי שמשתתף בה, במטרה שהוא יצא ממנה עם כל הכלים הדרושים שלו.

    תכני הסדנה:

    1) ההבדלים המרכזיים בין צורות התקשורת המילולית והבלתי מילולית
    2) רושם ראשוני ( הופעה חיצונית , צעידה , לחיצת יד , קול וטון דיבור )
    3) ניתוח כלי עבודה מרכזיים (פנים ,ידיים,גוף,רגליים )
    4) דגשים בשפת גוף מול קהל גדול
    5) אומנות ההקשבה ודגשים רלוונטים
    6) על חשיבות המגע גופני
    7) צורת ישיבה על ריהוט המשרד
    8) שמירת טריטוריה ותפיסת טריטוריה

    מדוע משתלם לפנות אלי?

    אני יועץ אסטרטגי שיווקי עם ניסיון של למעלה מ-25 שנה בתחום. אני מספק שירותים למגזר העסקי ומייעץ לארגונים וחברות המובילות במשק הישראלי. בנוסף, אני מרצה בבית הספר למינהל עסקים של המכללה למינהל ובמוסדות נוספים. יש לי ידע רב בכל מה שקשור לשיווק, מכירות, מיתוג וכמובן בכל מה שקשור לנושא של שפת גוף במכירות או בהיבטים אחרים בפעילות עסקית. אני מבצע הרצאות לעובדים בנושא זה.

    אני מזמין אתכם לפנות אלי עוד היום ולקבל ממני את כל המידע הדרוש לכם בנושא. כך תוכלו להתרשם הן מסדנאות שפת גוף שאני מעביר והן מהידע והניסיון שלי. ניתן לפנות אלי בטלפון או דרך טופס צור קשר באתר האינטרנט שלי. אשמח לעמוד לרשותכם, לענות על כל שאלה ולקבוע איתכם מועד לפגישה, בהקדם.