בידול עסקי – מה זה ולמה זה חשוב?

בידול עסקי – מה זה ולמה זה חשוב?

בסביבה תחרותית דינאמית המאפיינת רוב מוחלט של ענפים במשק עולה יותר ויותר הצורך במציאת בידול עסקי. רעיון שעומד מאחורי גיבוש תוכנית הבידול הוא לנסח משפט מאוד קצר המסביר מדוע כדאי ללקוח לקנות דווקא אצלנו ולא אצל מתחרה שלנו או במילים אחרות מהו הבידול העסקי שישקף ללקוח את היתרון התחרותי שלנו 

למה הוא חשוב

בית עסק יכול לייצר יתרון תחרותי אל מול המתחרים במיגוון כלים. אחד הכלים הנפוצים ביותר לבידול הוא באמצעות קביעת מחיר זול  אל מול בתי עסק מתחרים בתחום. חלופה של בידול באמצעות מחיר , למרות שכיחותה היא בעייתית ולא תמיד משתלמת או אפילו אפשרית. הרי אם בית עסק יחליט שהוא זול יותר, בסופו של דבר, זה  עשוי לבוא על חשבון רווחים, איכות או שירות וחווית לקוח. בנוסף זו חלופה מאוד ברת חיקוי המשחקת בעיקר לטובת השחקנים הגדולים בעלי הכיסים העמוקים ואין לה שום יתרון לקוטן. לעומת זאת, שימוש בכלי בידול אחרים מהמחיר עשויים להתגלות  כאפשרים ומשתלמים, בטווח הקצר והארוך. 

בידול עסקי – מתי נכון להשתמש בכלי הזה?

בידול עסקי, כאמור, נועד לייחד ולאפיין את העסק בצורה ייחודית ושונה מאשר בתי עסק אחרים בתחום. למשל, אם יש לנו עסק למכירת בגדים, אז אנחנו יכולים לבדל את עצמנו מעסקים אחרים בתחום, בין אם זה בכל מה שקשור למוצר עצמו ובין אם זה בכל מה שקשור לדרך בה אנחנו מבקשים לפנות אל קהל יעד, למכור את המוצר ועוד. 

נכון להשתמש באופציה זו בכל פעם שהעסק מרגיש שהלקוחות אדישים לגבי קנייה אצלו או אצל מתחריו , מגלים היעדר נאמנות ויחסית בקלות עוברים מספק לספק 


לייעוץ והזמנת סדנאות והרצאות

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם


    ישנן עוד דוגמאות מדוע בידול הוא משתלם, עלינו לבחון אותן, על פי התוצאה הסופית שנוכל לקבל בתהליך. בין אם זה שורת הרווח הצפויה ובין אם זה היכולת שלנו להצליח לקיים את הבידול לאורך זמן בצורה מוצלחת. 

    בידול עסקי – איך עושים את זה בפועל ולמה זה חשוב?

    בידול עסקי אפשר לעשות בהרבה מאוד דרכים ומובנים. אפשר לעשות את זה באופי המוצר ובמרכיבים שלו (תכונות, איכות ביצועים, צורת המוצר, סגנון, התאמה אישית), אופי ומקום ההפצה (און ליין ואופליין), שירות וחווית קנייה, שפה תקשורתית ייחודית 

    באופן טבעי בשביל לייצר בידול עסקי, אנחנו צריכים שהוא יהיה ברור, חד ונראה לעין. כלומר, אם אנחנו מייצרים בידול בדברים שהלקוח לא בהכרח יכול או להרגיש, זה לא ישנה לו ולא יעזור לנו. מנגד, אם אנחנו נבדיל את עצמנו מעסקים אחרים, דרך מבנה המוצר או דרך ההפצה שלו, למשל רכישה באינטרנט עם הפצה עד הבית תוך יום אחד, אזי שאלה הדברים שהלקוח ירגיש, יחווה וייהנה מהם. לכן חשוב מאוד שהבידול לא רק יתבצע אלא גם ייראה והלקוח ירגיש אותו. 

    לסיכום חשוב לבצע בידול עסקי בשביל לייצר ייחודיות שאין לעסקים אחרים, לייצר משהו שעסק אחר לא יכול להציע ובכך אנחנו יכולים להפוך את העסק שלנו להרבה יותר מושך ואטרקטיבי, חדשני  ומקורי בעיניי הלקוחות שלנו. יחד עם זאת, עלינו לזכור, שבעתיד נצטרך לחפש דרכים חדשות כיצד להתגבר על יצירתיות ומקוריות חדשה של עסקים אחרים שינסו להתחרות בנו. 

    רוצים לקבל עוד מידע?

    אתם מוזמנים לפנות אלי עוד היום ולקבל ממני את כל המידע הרלוונטי על בידול עסקי, איך עושים אותו ולמה הוא כל כך חשוב עבור העסק שלכם.