יעוץ אסטרטגי שיווקי

יעוץ אסטרטגי שיווקי

עולם העסקים של שנות ה 2000 אינו יכול להסתפק רק במוצר טוב ככל שיהיה. הסביבה התחרותית האינטנסיבית כמעט בכל ענף מחייבת את בית העסק בהתמקצעות בעולמות תוכן שלעיתים הם רחוקים מעולמות התוכן בהם חש בעל העסק ביטחון. תכליתו של יעוץ אסטרטגי הוא לסייע לבעל העסק להשיג את המטרות העסקיות הנכונות לעסק באמצעות הכנת תוכנית עסקית מפורטת.

מהי המטרה של יעוץ אסטרטגי לעסק?

ייעוץ עסקי או יעוץ אסטרטגי לעסק מיועד לכל גוף, ארגון או עסק שרוצה לשפר ולדייק את ההתנהלות העסקי שלו. המטרה הראשית, מטרת העל, היא שיפור הביצועים העסקיים  של הארגון ביעדים שהוא מגדיר לעצמו (הכנסות, רווחים, שירות, שימור לקוחות וכד')

מתוך מטרת העל נגזרות מטרות נוספות, העשויות לשרת את הארגון בהשגת מטרותיו  – גיבוש אסטרטגיה שיווקית נכונה, שינויים מבניים בארגון, גיבוש אסטרטגיות שימור לקוחות, המחרה ותימחור . כל אלו ייכללו בתוכנית העסקית המפורטת שהיועץ האסטרטגי נדרש לספק להנהלה מולה הוא עובד, ואשר תגדיר למעשה את מטרות תהליך הייעוץ.

לייעוץ והזמנת סדנאות והרצאות

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם


    באילו תחומים מטפל יועץ עסקי?

    ככלל יועץ עסקי אמור לספק לך פתרונות בכל תחומי הניהול העסקי ובתחום יעוץ אסטרטגי:

    • מבנה ארגוני המותאם למטרות העסקיות.
    • הגדרת קהלי מטרה, בידול עסקי ומיצוב.
    • גיבוש אסטרטגיית המוצר (מידרג הערך ללקוח, החלטות תמהיל וקו מוצרים, החלטות מיתוג, אריזה וכד').
    • גיבוש אסטרטגיית ההמחרה (ניתוח עלויות, שיטות המחרה, המחרה פסיכולוגית, מדיניות המחרה ( הוזלות והנחות, Loss Leader , אפליית מחירים).
    • גיבוש אסטרגיית הפצת המוצר (התייחסות לנקודת מכירה, מערך המכירות, ערוצי ההפצה וכד').
    • גיבוש אסטרטגייה תקשורתית (היכן לתקשר? מה לתקשר? מתי לתקשר? בכמה לתקשר? למי לתקשר?).
    • גיבוש אסטרטגייה שירותית (גיבוש מדדי שירות, מדדי נטישה, תוכנית נאמנות, כריית מידע ).

    האם ייעוץ עסקי משתנה בין סוגי ארגונים?

    יעוץ אסטרטגי נכון בהחלט ישתנה בין ארגונים שונים בהתאם לאתגרים הנמצאים בפניו . אחד ההיבטים החשובים בבחירת יועץ אסטרטגי עסקי נכון, הוא היכולת שלו להתאים באופן מדויק את תוכנית העבודה לאתגרים הקיימים . . יש כמובן גם חשיבות לתמונת מצבו ההתחלתית של העסק. תהליך העבודה של יועץ אסטרטגי עסקית מתחילה דרך שיקוף מצבו הראשוני דרך  היכרות עם הסביבה העסקית הרחבה ( רגולציה , טכנולוגיה , תרבות ) דרך ניתוח הסביבה הקרובה ( ספקים , מתחרים , לקוחות ) וכמובן שיקוף התוכנית האסטרטגית הקיימת . בסוף התהליך הראשוני מציג היועץ ניתוח SWOT שהוא אחד מהכלים החשובים לניתוח ארגונים

    יעוץ אסטרטגי בעולם משתנה – הכרח לקידום ושיווק של העסק

    כאמור, עולם העסקים של היום הוא תחרותי מאוד, ופועל בזירות מגוונות מבחינה שיווקית, תקשורתית ועוד. בעבר, על מנת לפרסם את העסק, מספיק היה לפרסם תשדיר רדיו או מודעה בעיתון, עליה בעלי העסק לא היו מקבלים שום תגובה, והיכולת העיקרית של הלקוח או של מקבל השירות לחוות את דעתו הייתה לתיבת תלונות או מקסימום מדור פניות. לעומת זאת כיום, הרשתות החברתיות מאפשרות לכל אדם להשפיע על מצבם של עסקים וחברות – בין אם לטובה ובין אם לרעה. ההתמודדות המיידית עם הלקוחות, שמביאה איתה הרשת החברתית, דורשת היכרות ולמידה. בעולם שבו מבינים את חשיבותה של חווית לקוח, עולה גם החשיבות של אסטרטגיות התמודדות נכונות עם לקוחות לא מרוצים, או של מינוף לקוחות מרוצים. לשם כך דרוש יעוץ אסטרטגי.

    יעוץ אסטרטגי לחברות – לנווט בתוך הלא ידוע

    בהיבט אחר, העולם היום כולל הרבה יותר רכיבי אי ודאות. שינויי האקלים, חוסר יציבות פוליטית, משברים כלכליים מלחמות ועוד ועוד, הופכים את התכנון העסקי והכלכלי למשימה מורכבת וקשה יותר. חשבו למשל על מגפת הקורונה – עסקים וחברות שהתמודדו איתה נאלצו לגבש במהירות שיטות התמודדות לסיטואציה שלא הייתה מוכרת להם כלל. על מנת לצמוח  בעולם עסקי ותעסוקתי מורכב, גם מול הלקוחות, גם מול העובדים וגם מול שאר השחקנים במגרש, חשוב מאוד להיעזר באנשי מקצוע בעלי ניסיון. יועץ אסטרטגי עסקי בעל ידע, היכרות וניסיון בעולם העסקי שהתנסה עם חברות אחרות, ובפרט כאשר מדובר במי שליווה חברות בהתאוששות ממשברים, בביצוע ריפוי והתייעלות או בתהליכי עומק אחרים – יהיה בעל יכולת אמיתית לקדם חברות גם בהמשך. זה חשוב במיוחד בעולם כל כך בלתי צפוי שיכול להנחית עלינו מכה לא צפויה ולא מוכרת בכל רגע.

    האם בתחום יעוץ אסטרטגי צריך ניסיון?

    חשוב שבעל המקצוע אשר מספק יעוץ אסטרטגי יהיה גם בעל ניסיון מעשי בהכנת תוכניות עסקיות על כל המשתמע מכך (דוח רווח והפסד, תזרים מזומנים, ניתוח רגישות וכד')

    אז מה ההבדל בין יועץ שיווקי ליועץ עסקי?

    יועץ שיווקי מתמקד בעיקר בצד השיווקי של העסק, לעומת זאת יועץ עסקי מנתח את כל הפעילות העסקית ומשם מתווה תוכנית פעולה רלוונטית. לדוגמא, ייתכן והבעייה של ירידה במכירות אינה נובעת בכלל מבעיה בשיווק או במכירות אלא בשל מבנה ארגוני לקוי או תהליכי עבודה לא תקינים. יועץ עסקי אמור לזהות את הבעיה ולא את הסימפטום ולסייע לחברה באמצעות יעוץ אסטרטגי.

    איזה שירותים צריך לספק יועץ עסקי?

    השירות המרכזי של יועץ עסקי הוא כמובן לספק תוכנית עסקית מפורטת, בעלת יעדים ברורים ואסטרטגיות קידום והגשמה עבור כל יעד. מכיוון שזהו ההארד קור של השירות, חשוב שתבררו היטב כמה מקיף השירות שנותן אותו יועץ, מה נכלל בהסכם הראשוני איתו ומה ידרוש מהארגון הוצאות נוספות. כמו כן, ראוי לבדוק איתו אם ישנם שירותים שהוא מגדיר מראש שאינם בתחום התמחותו, ובגינם יעלה צורך באנשי מקצוע נוספים.

    לצד זאת, יועץ עסקי או יועץ אסטרטגי יוכל לספק ערך מוסף מעבר לכך עבור הארגון או החברה, למשל על ידי הרצאות לעובדים בתחומים שונים, כמו מיתוג, תמחור נכון, או תחום איכות השירות וחווית הלקוח. אלה הרצאות שיוכלו, בפרט בליווי תהליך מקצועי של יעוץ אסטרטגי, לקדם ולשפר גם את ההתנהלות המקצועית של העובדים בחברה וכן לתת להם תחושת טיפוח שתועיל למוטיבציה ולנאמנות שלהם. בנוסף, היועץ האסטרטגי יוכל להעשיר את ארגז הכלים של הארגון או החברה על ידי העברת סדנאות לחברות בתחומים שונים, כמו פרזנטציה, שיווק ותקשורת.

    יעוץ אסטרטגי- כיצד בוחרים יועץ עסקי?

    הדרך הטובה ביותר לקבל המלצה על יעוץ אסטרטגי היא דרך המלצות .מכיוון שמדובר בתחום שהוא אולי הקריטי ביותר לבית העסק חשוב להסתמך על עסקים שחוו ליווי של יועצים עסקיים או יועצים שיווקים ושהובילו אותם להצלחה.

    יחד עם זאת ישנם מס' פרמטרים שחשוב לבחון בעת קבלת ההחלטה או בזמן ההתלבטות בין יועץ אחד לשני:

    1) ניסיון בעולם העסקי – אין ספק שייעוץ עסקי של אדם שניהל בקריירה שלו עסק או עסקים מוביל אותו לתת יעוץ אסטרטגי מקצועי יותר.

    2) התמחות רב תחומית- חשוב שליועץ העסקי יהיה ערך מוסף בכמה שיותר תחומים ( אסטרטגיה, שיווק, מכירות, שירות, תקשורת שיווקית ) כדי שלא תצטרכו אח"כ להעסיק יועצים מתחומים נוספים.

    3) כימיה בין אישית – ייעוץ עסקי לעיתים אורך זמן , חשוב מאוד שמהפגישה הראשונה תחושו שיש חיבור אישי ביניכם. תחושו האם ליועץ העסקי יש אמפטיה, יכולת הכלה אמיתית של הבעיות אותן אתם מציגים.

    לייעוץ והזמנת סדנאות והרצאות

    השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם