תוכנית מגירה -היערכות עיסקית לקראת הסגר

תוכנית מגירה -היערכות עיסקית לקראת הסגר

בזמן שהפוליטיקאים מברברים עצמם לדעת בנושא הסגר לבעלי העסקים אין את הפריווליגיה הזאת והם נדרשים בהיערכות עיסקית

כן סגר , אין סגר זה באמת לא מפחית מהעובדה שלאור הסגרים בשנה וחצי האחרונות עסקים חייבים להכין תוכנית מגירה כבר עכשיו ולנקוט בסט פעולות  כדי להיערך לסגר הצפוי אם יבוא . היערכות כזו יכולה להעמיד את העסק במקום טוב יותר במשבר הבא

מגיפת הקורונה והמשבר העסקי שנילווה לה, הציפו דפוסי התנהגות עסקית שונות של ארגונים – החל מכאלה שהתכנסו פנימה עד יעבור זעם, ועד לכאלה שראו במשבר הזדמנות, שינו את דרכיהם והתאימו את עצמם למציאות הנוכחית. עסקים שונים,  השביתו לחלוטין את הפעילות ואחרים מצאו את הנישות הנכונות כדי להמשיך לפעול, גם אם במתכונת מצומצמת. ראינו יוזמות עיסקיות מוצלחות של שינוי כיוון תוך כדי תנועה , וגם מקרים אנושיים קשים לעיכול של עסקים משפחתיים שבהיעדר הכנסה, קרסו.

כך או כך, מנהלים ומנכ"לים מכלל הקשת העסקית הבינו שפעולות שיווקיות שיעשו לפני סגרים יכולים להעמיד את העסק במקום טוב יותר.


לייעוץ והזמנת סדנאות והרצאות

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם


    5 טיפים להיערכות

    1. אתר און ליין – במידה ועדיין אין , נצלו את הימים האלה להקמת אתר . במידה ויש, עיברו עליו ביסודיות , ודאו שהוא מעודכן , נפו מוצרים במחזוריות מכר נמוכה ,הכניסו והבליטו מוצרים שמתאימים לצריכה בזמן הסגר ( ראו טיפ 4)
    2. משלוחים – בצעו חשיבה מסודרת על תהליך המשלוח . ביצעו סקרי מחירים וביחרו בחברת הפצה לאחר שקיבלתם משובים מצויינים על רמת השירות שהיא נותנת ועל הרמת הטכנולוגית שלה ( מידע ללקוח על מסע החבילה) . הציפיות של הלקוחות בתקופת הסגר הם גבוהות וחשוב לתת להם מענה . השקיעו באריזה. תזכרו שנציג של חברת משלוחים שמגיע ללקוח הביתה הוא הפנים שלכם .
    3. טיוב מידע – שוב ושוב, מתברר כמה חשוב לבנות מאגר מידע חי, רלוונטי ועדכני. עסקים שהשכילו לבנות מאגר מידע כזה באמצעות סדנאות לעובדים יכלו לנהל תקשורת הרבה יותר אפקטיבית עם הלקוחות. זה הזמן לטיוב מידע . נצלו את הזמן לעבור על רשימת הלקוחות , לעדכן מיילים . חדשו קשרים עם לקוחות , תתעניינו בשלומם
      הלקוחות שלכם הם הנכס החשוב ביותר שיש לעסק ומידע מטוייב עליהם יכול לסייע בהמשך תקשורת רציפה
    1. מיגוון מוצרים – משבר הקורונה שינה את דפוסי הצריכה והקנייה .נתוני קניות מוצרים בזמן ההסגרים לימדו אותנו על העדפות הצריכה. לדוגמא גידול בצריכת איבזור מחשב ומוליטמדיה , מוצרים לטיפוח עצמי , כושר ביתי , עיצוב ואיבזור הבית , מוצרים לבידור ביתי , כלל מוצרי האפייה והבישול , משחקים משפחתיים ועוד .
      המשימה שלכם לבחון את מיגוון המוצרים שלכם ולהתארגן עם מיגוון מוצרים נדרשים בתקופת הסגר .
    1. זה הזמן להשבחת הנכסים הדיגיטלים – בהיעדר פלטפורמות פיסיות המאפשרות ללקוח היכרות, מגע וקנייה, הפכו הנכסים הדיגיטליים למהותיים. אתרי האינטרנט שלכם בעבור לקוחות פוטנציאלים מהווים נקודת מגע ראשונה וקריטית – חשוב לוודא שהם מעודכנים . עיברו על עמודי הפייסבוק, האינסטגרם שלכם , רעננו והמשיכו בשיגרה של העלאת פוסטים עדכניים היוצרים חוויית משתמש גבוהה ומעניקים ערך ללקוחותיכם

    מאת: שלומי לחנה, יועץ אסטרטגי שיווקי, יו"ר ועדת ההדרכה של ל.ה.ב.  ומרצה בבית הספר למנהל עסקים של המכללה למינהל. מספק הרצאות לעובדים במגוון רחב של נושאים.