דוד מול גולית

דוד מול גולית

סקטור העסקים הקטנים והבינוניים בישראל מהווה יותר מ 95% מכלל העסקים במדינה ומועסקים בו 50% מהעובדים . חלק לא קטן מעסקים אלה נאלץ להתמודד בכלים שאינם שיויוניים מול רשתות הענק המציגות יתרון לגודל. .

אז מה בכל זאת ניתן לעשות? כיצד ניתן לנצל דווקא את היתרון לקוטן שיש לבעלי עסקים קטנים ולהביאם למצב תחרותי הוגן יותר

הנה כמה מהיתרונות המרכזיים של עסקים קטנים לעומת עסקים גדולים:

  1. גמישות: עסקים קטנים יכולים להיות יותר גמישים לשינויים בשוק. הם יכולים להתאים את המוצרים או השירותים שלהם במהירות גדולה לצרכי הלקוחות או למגמות השוק המשתנות.
  2. קשר אישי עם לקוחות: לעסקים קטנים יש יתרון משמעותי ביכולת שלהם לטפח מערכת יחסים אישית עם הלקוחות. קשר אישי יכול להביא לשיפור בשירות הלקוחות , התאמה טובה יותר של המוצרים או השירותים לצרכיהם המדויקים וכמובן נאמנות ארוכת טווח
  3. החלטות מהירות: התהליכים הארגוניים בעסקים קטנים נמשכים יחסית פחות זמן , ולכן הם יכולים לקבל החלטות מהירות יותר. זה יכול להוות יתרון בתנאים של שינויים מהירים בשוק או בסביבה התחרותית.
  4. קהילתיות : עסקים קטנים יכולים להיות חלק מהקהילה המקומית ולבנות קשרים עם אנשים באזור. זה עשוי להביא לתמיכה נוספת מהקהל המקומי בשל הערך המוסף המעניקים עסקים מקומיים וליכולת להשפיע על הסביבה באופן חיובי תוך מינוף הזדמנויות .
  5. התמקדות בשוק צר: עסקים קטנים יכולים להתמקד בשוק צר ולהתמקד בנישה ספציפית. זה יכול לגרום להם להיות מומחים בתחומם ולספק פתרונות מותאמים לצרכי השוק.
  6. ניהול יעיל: עסקים קטנים מנוהלים עם פחות ביורוקרטיה ותהליכים מורכבים. זה יכול לגרום לניהול יעיל יותר ולחסינות גבוהה יותר בפני שינויים.
  7. תקורות נמוכות: עסקים קטנים נוטים להיות פחות כבדים מבחינת תשלומי שכר והוצאות ניהול. זה יכול לגרום להם להיות יותר גמישים כאשר הם צריכים להתמודד עם ירידה בהכנסות או מצבי חירום.
  8. חדירה לשוק: כניסה לשוק חדש על ידי עסקים קטנים עשויה להיות פחות מורכבת ופחות יקרה מאשר על ידי עסקים גדולים. זה עשוי לאפשר להם לפרוץ לשווקים חדשים בצורה יעילה יותר.

מזמין אתכם.ן להשתתף בהרצאה זו בה נדון ונפתח כלים שיסייעו לעסקים קטנים לפרוץ ולמנף את היתרון לקוטן. בנוסף, אני מעביר הרצאות לעובדים נספות ומעניינות.


לייעוץ והזמנת סדנאות והרצאות

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם